ماجرای دختر آبی تمام شد. این اتفاق،‌ ابعاد چند وجهی و تو در تویی دارد. اما آنچه که در اینجا محل توجه است، نقش سلبریتی ها در پمپاژ رسانه ای و انتشار نفرت پراکنی نسبت به عملکرد حکومت در این خصوص است. سلبریتی ها به عنوان مداخله‌گرهای کنترل نشده‌ای هستند که ظرفیت بسیاری برای ایجاد انواع بحران‌های اجتماعی در ایران را دارند. آنها نقشی موثر در رهبری تغییرات رفتاری در موضوعات متنوع از انتخابات گرفته تا سبک­ زندگی و نوع پوشش و . دارند. بدون آن که صلاحیت آن را داشته باشند که به عنوان الگو و نمونه رفتاری برای جامعه معرفی شوند. در چند دهه اخیر نیز رسانه ملی،‌ سلبریتی‌ها را تا جایی که توانسته است بالای دست برده و به مردم نشان داده است. در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی سلبریتی‌ها حضور دارند؛ تفاوتی هم نمی‌کند که برنامه تحویل عید نوروز باشد یا عید فطر. گذشته از این مهربانی حکومت برای دامن زدن به قدرت رسانه ای و شهرت سلبریتی‌ها، با لغو ممنوعیت به کارگیری سلبریتی‌ها در تبلیغات تجاری در دولت دهم، به نهایت خود رسید. این میزان عطوفت یک حکومت به سلبریتی‌های داخلی به نظر نمی‌رسد در هیچ جای دنیا سابقه داشته باشد. آنان به راستی فرزند خوانده رسانه ملی هستند هر چند در واقعیت زندگی شان، چندان دلبسته و وابسته به آرمان و اهداف کشور نباشند.

ادامه مطلب


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها